Άρθρο για τα πάγια έξοδα ενός καταλύματος. Η φωτογραφία δείχνει ένα υπνοδωμάτιο.

Ποια είναι τα πάγια έξοδα ενός καταλύματος;

Σίγουρα μπορεί ο καθένας να υπολογίσει τι του κοστίζουν τα πάγια έξοδα για το κατάλυμά του, αλλά υπάρχουν και πράγματα που ενώ θα έπρεπε, δεν μπαίνουν στον προϋπολογισμό μας. Για να μπορέσουμε να πάρουμε μία καλύτερη και πιο ολιστική εικόνα του τι σημαίνει ότι «ένα κατάλυμα κοστίζει τόσο για να συντηρηθεί ή να λειτουργήσει» προσπαθούμε σε αυτό το άρθρο να περιγράψουμε τα έξοδα που υπολογίζουμε, αλλά και αυτά που δεν υπολογίζουμε αρκετές φορές.

Πάγια έξοδα ενός καταλύματος:

Λογαριασμοί ρεύματος, ύδρευσης, τηλεφώνου και ίντερνετ.

Υπάρχουν κάποια βασικά έξοδα που ένα ακίνητο τα έχει είτε με μηδέν είτε με φουλ πληρότητα. Σε αυτά περιλαμβάνονται το νερό, το τηλέφωνο, το ίντερνετ και το ρεύμα. Συγκεκριμένα για το ρεύμα πρέπει να αποδεχτεί ο ιδιοκτήτης ότι στο κατάλυμά του το air-condition μπορεί να δουλεύει 24/7, είτε είναι εκεί οι επισκέπτες, είτε λείπουν. Και το ρεύμα αυτό το επωμίζεται ο ίδιος. Η ενεργειακή κρίση που περνάμε έχει προκαλέσει τριπλασιασμό των τιμών, άρα είναι κάτι που θέλει πολύ προσοχή. Πρέπει να λαμβάνεται προσεκτικά και σοβαρά υπόψη στην εκτίμηση της τιμής ενοικίασης.

Καθαρισμός ακινήτου – Ιματισμός.

Στο θέμα του καθαρισμού υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπ’ όψη ώστε να υπολογιστεί σωστά το κόστος του. Αρχικά, ένας σωστός καθαρισμός έχει ιδιαίτερο κόστος. Δεν είναι κάτι που μπορούμε απλά να το κάνουμε μόνοι μας. Υπάρχουν υγειονομικοί κανόνες που πρέπει να τηρηθούν και όσον αφορά τον καθαρισμό του ακινήτου, αλλά και όσον αφορά τον ιματισμό. Μην ξεχνάμε ότι η βραχυχρόνια μίσθωση προσφέρει μόνο σεντόνια και καθαρισμό. Δεν προσφέρει γεύματα ή κάτι άλλο. Άρα, αυτά που προσφέρει πρέπει να γίνουν σωστά.

Επιπλέον, ένας σημαντικός παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ότι η καθαριότητα είναι μια υπηρεσία μη συνεχής, χωρίς συγκεκριμένη χρονική συνέπεια, άρα εμφανίζει σποραδικότητα. Αν για παράδειγμα προτιμήσει ο ιδιοκτήτης ενός καταλύματος να απευθυνθεί σε μία καθαρίστρια, επειδή η εργασία δεν είναι συνεχόμενη, μπορεί να του κοστίσει ακριβά και ίσως να είναι και δύσκολο να βρει κάποια που να μπορεί να έρχεται κάθε φορά που τη χρειάζεται. Λόγω, λοιπόν, αυτής της μη συνέπειας, το κόστος καθαρισμού μπορεί να ανέβει αρκετά. Στα ξενοδοχεία υπάρχουν πολλές κλίνες, άρα μπορούν να απασχολούν
υπαλλήλους με μισθό. Στην περίπτωση όμως της βραχυχρόνιας μίσθωσης, το κόστος για τον καθαρισμό ενός δωματίου μπορεί να φτάσει και τα 25 ευρώ τη φορά!!

Τέλος, ένας ακόμη παράγοντας ώστε να υπολογιστεί σωστά το κόστος ενός καθαρισμού, ανάλογα με τα συνολικά κόστη ενός ακινήτου, είναι αν τελικά το ποσό καθαρισμού το πληρώνει σαν έξτρα ο επισκέπτης.

Στην κατηγορία του καθαρισμού, μπορεί να προστεθεί και το έξοδο της απολύμανσης/ απεντόμωσης, το οποίο πληρώνεται 2 φορές το εξάμηνο, αλλά αποτελεί βασική προϋπόθεση για έναν επισκέπτη.

Επιπλέον παροχές.

Σε αυτή την κατηγορία βρίσκονται τα πάγια έξοδα κάποιων amenities ενός καταλύματος. Πέρα από τα πάγια (ρεύμα, ύδρευση, κοινόχρηστα και wifi), υπάρχουν και κάποιες άλλες παροχές που μπορεί να έχει ένα σπίτι.

Συνδρομές Netflix και άλλα, τα οποία σε κάποια ακίνητα μπορεί να υπάρχουν ή όχι. Το Netflix είναι πλέον αρκετά βασικό, περίπου ένα 80-90% των
επαγγελματικών host το παρέχουν. Μία ακόμη υποκατηγορία των επιπλέον παροχών, είναι το «welcome gift». Το δώρο δηλαδή, που περιμένει τον επισκέπτη όταν επισκεφθεί ένα κατάλυμα πρώτη φορά. Μπορεί να είναι ένα καλάθι με τοπικά προϊόντα. Κάποια έξοδα σαφώς δεν είναι αναγκαία, ωστόσο όταν τα κάνεις, αλλάζει τελείως η εμπειρία του επισκέπτη.

Έξοδα ανάλογα με την κατηγορία του ακινήτου.

Εδώ υπάρχουν τα έξοδα που διαμορφώνονται ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε καταλύματος. Για παράδειγμα, μία βίλα έχει έξοδα συντήρησης κήπου και έξοδα συντήρησης πισίνας. Υπάρχουν τα έξοδα του διαχειριστή, αν το ακίνητο το διαχειρίζεται κάποια άλλη εταιρεία. Ακόμη, υπάρχουν τα έξοδα για το marketing και τα social media του καταλύματος. Η’ αν θέλουμε να φτιάξουμε μία ιστοσελίδα για το ακίνητο μας, και να τη συνδυάσουμε με προώθηση στα social media, ώστε να γίνει μία πιο στοχευμένη διαφήμιση.

Ασφάλιση καταλύματος βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Σε όποια κατηγορία και αν ανήκει ένα κατάλυμα, η ασφάλισή του αποτελεί προαπαιτούμενο. Ανάλογα με τα έσοδα που έχει ένα ακίνητο, μπορεί το κόστος της να είναι μικρό ή αμελητέο, η εξοικονόμηση όμως που προσφέρει είναι μεγάλη. Οι πλατφόρμες προσφέρουν κάποια ασφαλιστικά προγράμματα, αλλά για να είναι 100% κατοχυρωμένοι οι ιδιοκτήτες, ένα συμβόλαιο είναι απαραίτητο.

Ζημιές – Φθορές.

Το κόστος ζημιάς ή φθοράς ενός καταλύματος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πάγιο, μιας και πολύ συχνά μπορεί να προκύψει ανάγκη αποκατάστασης μιας βλάβης ή αντικατάστασης ενός αντικειμένου που έσπασε. Πρόκειται για ένα μεταβαλλόμενο κόστος, όμως λόγω της συχνότητάς του, θα πρέπει να συνυπολογιστεί στα ετήσια έξοδα. Εμπειρικά, καλό να κρατάει ο ιδιοκτήτης ένα απόθεμα 2-3% για όταν προκύψουν ζημιές.

Φορολογία.

Πρόκειται ίσως για την μεγαλύτερη «πληγή» στα οικονομικά ενός καταλύματος. Μπορεί κάποιος να πιστεύει πως θα βάλει ένα ακίνητο μόνος του στην Airbnb και θα βγάλει κάποια χρήματα, αλλά δεν υπολογίζει τι φορολογία θα έχει στο τέλος. Όλες οι πλατφόρμες είναι συνδεδεμένες με την ΑΑΔΕ και παίρνουν όλα τα στοιχεία και από επαγγελματίες και από ιδιώτες, με χρέωση ανάλογη της κλίμακας στην οποία βρίσκεται ο καθένας.

Η φορολόγηση είναι ένα μεγάλο ποσοστό. Κατ’ αρχάς χωρίζεται σε δύο βασικές κατηγορίες. Αν πρόκειται για φυσικό πρόσωπο -ένας ιδιώτης που νοικιάζει βραχυχρόνια ένα δωμάτιο- φορολογείται με αυτοτελή φορολόγηση 15% τα πρώτα 10.000€. Αυτό ισχύει για φυσικά πρόσωπα. Για τις επιχειρήσεις τα πράγματα είναι διαφορετικά. Εκεί μιλάμε για έσοδα μείον έξοδα, άρα φορολογείσαι ως επιχείρηση στα καθαρά κέρδη, με 9% φορολόγηση.

Χρόνος.

Ο χρόνος είναι ένα έξοδο που πολλές φορές δεν υπολογίζουμε ή το κοστολογούμε λιγότερο από όσο θα έπρεπε. Το κυριότερο έξοδο είναι ο χρόνος που δαπανά ο κάθε συνεργάτης για τη διαχείριση όλων των κρατήσεων και των επισκεπτών τους.

Ανακαίνιση / Κατασκευαστικά έξοδα.

Η επένδυση που κάνουμε σε έξοδα κατασκευής ή ανακαίνισης, θα μπορούσε να ληφθεί υπόψη σαν μέρος του ετήσιου προγραμματισμού. Ουσιαστικά, ένα
κατάλυμα δεν μπορεί να μείνει ίδιο για περισσότερο από τρία χρόνια. Μπορούμε λοιπόν να κάνουμε, αν όχι κάποιον προγραμματισμό, τότε σίγουρα αποταμίευση ενός ποσού κάθε χρόνο, ειδικά για αυτό το σκοπό.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *